31 paź 2015

TAG - Halloween + Co myślę o tym święcie?

 Jako, że ostatnio bardzo spodobało mi się robienie tagów na odpowiednie tematy, dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym - nawiązującym do dzisiejszego święta, obchodu.. Halloween!
Są to pytania przetłumaczone z języka angielskiego ;) Znalazłam je na obcojęzycznym forum.

Jednak zanim rozpocznę odpowiadanie, muszę się z Wami podzielić kolejnymi przemyśleniami.

  Jak wiadomo święto Halloween obchodzone jest 31 października i przybyło do nas z USA.
Polega ono na przebieraniu się w straszne upiory i chodzeniu po domach w poszukiwaniu słodyczy.
Taki zwyczaj obowiązuje w Ameryce i jest to normalne zjawisko tam występujące, nikomu nie kojarzy się źle.
Natomiast sami wiemy, jak jest w Polsce.
Z roku na rok jest coraz mniej nienawidzone, lecz wciąż kojarzy się z szatanem, demonami, pogańskimi zwyczajami, które są przeciwko religii chrześcijańskiej.
Dlaczego zabawa miałaby być czymś złym? Dlaczego przebieranie się za kogoś innego jest brakiem szacunku dla religii? Dlaczego pokazanie, że każdy potwór ma prawo do życia  i czerpania jego owoców jest uznawane za wzywanie szatana?
Gdyby tak było, to w polskich marketach nie sprzedawano by sztucznych masek, kłów wampira czy innych halloweenowych rzeczy!
Kocham to święto. I bardzo mi przykro, że do tej pory dzieciaki nie mogą tak swobodnie chodzić po domach sąsiadów i pytać o to, czy woli cukierka, czy psikusa. (wolę psikusa.)
Chciałabym to kiedyś zrobić bez otrzymania groźby zadzwonienia po policję..
Miejmy nadzieję, że w przyszłości będzie lepiej :-)




A w między czasie nacieszmy się przynajmniej organizowanymi szkolnymi dyskotekami czy filmami youtuberów..
Zapraszam teraz na HALLOWEEN TAG!



1. JAKI JEST TWÓJ ULUBIONY HALLOWEENOWY FILM?

Od zawsze lubiłam czarodziejskie filmy, więc mógłby to być każdy film, w którym znajdują się zombie, wampiry, czarownice itp.
Ale jeśli już mam wybrać ten najlepszy to.. MIASTECZKO HALLOWEEN. 
Disneyowski, nieco stary, ale nadal świetny! POLECAM :)



2. W SKALI OD 1 DO 10, JAK BARDZO CIESZYSZ SIĘ Z HALLOWEEN?
11. :D Uwielbiam Halloween, szkoda, że w moim kręgu kulturowym i rodzinnym nie jest to takie ważne..


3.JAKIE JEST TWOJE NAJGŁĘBSZE HALLOWEENOWE WSPOMNIENIE?
Było ich dość mało, ale pamiętam, że kiedy miałam 10-11 lat sama zorganizowałam sobie halloween! Przebrałam się w długą spódnice, zarzuciłam szal na plecy, wzięłam do ręki ręcznie wykonaną różdżkę, pomalowałam się na czarno i... śpiewałam 'mroczne' piosenki zamieszczone na płycie z książki od angielskiego.. Miałam taką fajną imprezę!


4.CZY ZAWSZE WIELBIŁEŚ TO ŚWIĘTO?
Tak, od zawsze i na zawsze.

5.ULUBIONA HALLOWEENOWA DEKORACJA
Dynie, czarne koty,szkielety, kły wampira i różdżka czarodzieja! (Nie zapominajmy o duchach, prześcieradła były kiedyś popularne.)

6.ULUBIONY HALLOWEENOWY ZAPACH? (cokolwiek to znaczy..)
Wydaje mi się, że jest to zapach czosnku wywieszanego na klamkach od drzwi! Pisze, że wydaje mi się, bo w Polsce nie widziałam, aby ktoś to robi.:c

7.ULUBIONE SŁODYCZE?
Jak byłam mniejsza, w sklepiku szkolnym sprzedawano takie małe saszetki z kwaśnym proszkiem. Cały fun polegał na tym, że trzeba było w nim zamoczyć taką słodką kostkę. Dodawano to tego plastikowe kły wampira! Szkoda, że teraz już tego nie ma..

8.WAMPIRY CZY ZOMBIE?
Wampiry, zdecydowanie! Przecież spanie w trumnie jest takie wspaniałe!


9.JAKI JEST TWÓJ NAJGORSZY STRACH
Pająki, pająki wszędzie, zwisające z sufitu.. ( aż mnie dreszcz przeszedł)


10. OSTANIE PYTANIE: WIERZYSZ W DUCHY? 
Oczywiście, jest tyle faktów na istnienie duchów. Nawet nasze dusze są nazywane duchami. Chodzą pogłoski, że człowiek nieszczęśliwy za życia, po śmierci zmienia się w ducha, który może odwiedzać ziemię.


I takim oto akcentem kończę dzisiejszy post! Bawcie się dzisiaj, zaszalejcie, buahahahaha!
HAPPY HALLOWEEN!
BUZIAK!

2 komentarze:

  1. Ale genialny post! ♥ Szkoda, że już tydzień minął od Halloween bo sama chętnie bym zrobiła taki tag :)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!
Wstąpiłeś do krainy sztuki i wiecznego pokoju na świecie, dlatego nie kłócimy się, nie obrażamy i nie przeklinamy!
Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia