11 lip 2018

Starożytny rym współczesnego świata

Moros Aurory

Prądem pieszczony głos mój dotykasz, 
strunami gładzisz me płuca.
Kołysząc wargami  ust, zmysłów dosięgasz,
zakręcasz w dwie strony do ucha.
Lecz cóż to się dzieje?
Nie czuję zapachu, oddechu na szyi jest brak.
Z tęczówki, siatkówki powiekę zamykasz, w źrenicy pozostał ślad.
Malujesz paznokciem ,w rozumie patykiem,
wśród rzymskich piasków w lecie.
A wiatr ten lipcowy wędrując spokojnie,
rozpływa się w nieba fiolecie..
Auroro*, gdzie jesteś? Nie słyszysz wołania?
Gdy prądem pieszczony głos mój dotykania..
Sznurujesz kolibry oddechem muskania, 
nie słychać lamentów i łkania.
Na wznak położony twój brat Sol*, już znika.
Nadziei nie widzę ja w tobie.
Na zawsze twa Luna* me serce przytłacza, 
w diademie, rozpaczy, okowie. 


22XI2017

*Moros-w greckiej mitologii oznacza los, fatum przeznaczone śmiertelnikom.
 Aurora- z mitologii rzymskiej boginii brzasku i świtu, nowego dnia.
 Luna- z mitologii rzymskiej bogini Księzyca, 
 Sol- z mitologii rzymskiej bóg Słońca (święto obchodzone 8 sierpnia!)



Panteon w Rzymie

Krótko mówiąc, chciałam podzielić się z wami moim wierszem, który napisałam pewnego listopadowego wieczora minionego roku.  Nawiązuje on do mitologii, którą uwielbiam i nie mogłam się oprzeć, by nie użyć jej w moim amatorskim tworze. Nie będę ukrywać, że brzmi on lekko patetycznie, jednak próbowałam oddać wszelkie emocje i opisać pewną sytację w jednej metaforze. Sytuacja niezwykle przykra, ale za to przypomina mi ona przepiekny Rzym i świątynię Panteon w całej okazałości.
Kiedy zamykam oczy i przywołuję widok opisany wyżej, pocieszam się odzwieciedleniem antycznych świątyń. Widzę w nich siebie, oddawającą czci bóstwom, i składającą "modły" w postaci tych kilku wersów. Pisząc go, czułam, że mój los się dopełnił i będę już na zawsze  uwięziona między Sol a Luną, przygnieciona przez porażki mego życia i inne niepowodzenia.
Tytułowy moros jest nam bardzo bliski, zdaje się zapowiadać najlepsze chwile, jednak nagle sprawa przybiera innego tempa.
Myślę, ze każdy w swoim zyciu napisał jakiś depresyjny wiersz, mój wprawdzie nie jest  stricte depresyjny, ale zmusza mnie do refleksji i do stwierdzenia, że upadek ludzkości jest nieuchronny, a wszystko, co kochamy kiedyś zgaśnie (podobnie jak Sol).
Natomiast majestat starożytnych jest o wiele potężniejszy, on przetrwał tysiące lat, jest nieskończony i niezapomniany, wciąż podziwiany. Widział bitwy, zgubę naszych dusz. Kiedy my walczymy, on się przygląda, my walczymy o coś i tracimy, a słońce nad nami znika, rozpływa się. Ludzie rozkładają się na cząstki, ale te budowle? Nad nimi czuwa Aurora. My możemy jej już nie zobaczyć.
Także, Auroro gdzie jesteś?
Ludzie szukają w tobie ukojenia, a ty nas zostawiasz na lodzie...


Możecie wyrazić swoją opinię. Jak byście go zinterpretowali? Jego cechą jest fakt, że może dotyczyć praktycznie wszystkiego w zależności od tego, jak wy sami go przeanalizujecie i o czym w danej chwili pomyślicie. 
Pozdrawiam Was serdecznie, żeby Sol i Aurora was nigdy nie opuścili!

Lipcowa

12 komentarzy:

  1. Bardzo ładny wiersz :) Ja na początku zrozumiałam, że jest on o stracie bliskiej osoby. Gdy ktoś, kogo kochamy odejdzie, świat dla nas się jakby kończy.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: My blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra interpretacja! <3 Dziekuję za komentarz

      Usuń
  2. Piękny wiersz. Również lubię mitologie :)
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wiersz, mi na początku kojarzył się po prostu z tęsknotą.
    Super, że lubisz takie mitologie i całą okazałość rzymską :)

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze lubiłam czytać mitologie jako dziecko. Wiersz naprawdę piękny :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się bardzo podoba to wszystko co napisałaś, jest takie inne- wyjątkowe :)
    Obserwuję ;)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię mitologię, jest ciekawa.
    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! Pięknie piszesz....
    Obserwuję i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiersz jest przepiękny, ale ja niestety jestem słaba w interpretacji:(

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!
Wstąpiłeś do krainy sztuki i wiecznego pokoju na świecie, dlatego nie kłócimy się, nie obrażamy i nie przeklinamy!
Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia